Friday, January 4, 2013

I thougt life owed me more than this with my shopping trips


Jag har varit dålig på att visa min shopping de senaste månaderna, och klädhögarna bara växer. Nu har jag dock fixat en tillfällig lösning på bild-problemet, så det kommer bli betydligt enklare att dela med till er. Här är tre plagg som mami kom hem med idag till mig från secondhand. Jag har på begäran bett henne att hålla ögonen öppna när det kommer till shopping (jag såklart för kostnaden om det behöver förtydligas) och gånger som dessa är det definitivt lönsamt. Ponchon kostade 5 kronor och fuskpälsen 80 kr. ;)

Jag är så sjukt taggad på att fota fina outfits! Funderar på hur jag ska matcha dessa men tröjan blir nog med någon kjol, ponchon/jackan med skinnbyxor eller något annat flott. Det är alltid lika kul att planera i huvudet och se hur det blir sen, hur fel eller rätt det kan bli. Så med det sagt undrar jag hur ni hade matchat dem? xx

Wednesday, January 2, 2013

Pink and gold




Här har ni mina senaste tillskott i garderoben, kjolen och ett par tights. Tightsen kom till använding på julafton och kjolen kommer jag nog bära ganska så snart. Vad tycks?

Monday, December 31, 2012

Happy new year


Gott nytt år vänner! Må hälsa, välgång och kärlek vara med er. Låt inte 2013 komma och gå som bara ett år. Gör det bestämt att misslyckas eller gör det bestämt att vara. Du behöver inte ha särskilda mål eller sätta punkt. Huvudsaken är att du kommer igen, ännu mer medkännande och insiktsfull. Att du vill ditt eget bästa, snappar upp allt som kan berika dig, försummar det som suger musten ur dig och alltid är i stånd att sträva efter det liv du vill leva.

// Happy new year! Don't let 2013 come and go just like another year. Make it fated to fail och meant to be.

Shoot





Här kommer några bilder från i Fredags då jag och familjen besökte kusin amandas nya lägenhet och knäppte av lite bilder i studion hon jobbar i. Hon assisterar åt en fotograf som fotar allt ifrån SAS till Sofis mode och celibriteter. Studion var riktigt drömmig, för att inte tala om hur kul det var.

Christmas gifts


Argh.. Kan fortfarande inte lägga in bilder från datorn, så jag fortsätter genom mobilen tills jag funnit en lösning...

Tänkte att jag kunde visa er lite julklappar från jul. Mjuka paket i all ära! Förutom detta fick jag ett par rosa gummistövlar, en poncho, bikinis, weschörlurar, pengar, smink, och lite smått och gott! Fick ni något fint? Nu har syster åkt "hem" till London och imorgon är det nyår. Dagarna flyger förbi. :)

Thursday, December 27, 2012

Shut down and humb the hurt

Kalle Anka

Julgran och klappar

Vinterland

Julens klädsel: paljettbyxor och rosa kappa

Jag kan fortfarande inte lägga in bilder via datorn så nu har jag gått via mobilen. Så trist, vill ju verkligen blogga med kvalité och har massor att visa er! Men den som väntar på något gott..

Då var denna jul över. Kan summera den med släkt, julmat, kyrka, klappar ut i massor, obligatoriskt tv-tittande och väntan. Precis som det ska va. Dessvärre vaknade jag halv 4 på julaftonsmorgonen så var skapligt trött hela dagen! ;) Börjar på riktigt tröttna på hela vintern och julen. Har alltid varit en sucker för den och allt som hör till men nu efter 17 år börjar det gå i motsatt riktning, jag som starkt ogillar mönster och banalitet börjar undra om det är såhär det alltid ska vara, hehe. Nästa år firar jag gärna jul på en strand som lite variaton!

Nu måste jag knyta mig. Imorgon blir det en visit till stockholm, sedan får vi se vad helgen bjuder på! <3

Thursday, December 20, 2012

Jullov

Hallå! Jag kan inte ladda upp bilder för tillfället.. Internet kraschar så fort jag kommer in i bildgalleriet så bloggningen har uteblivit. Jag ska försöka fixa det men nu har jag lite plugg att stå i. Puh! Psykologi är verkligen krävande men snart är jag klar med uppdraget och tar jullov.. Hoppas ni mår bra fina ni!

Sunday, December 16, 2012

Holding too tightly



From my instagram

Ja, dessa bilder är ungefär vad jag har skrapat ihop under denna vecka. En bild på mitt hår och på julpyntet i mitt rum! ;) Är fortfarande inte vid god hälsa så jag kommer liksom inte så mycket längre. Värst är hostan och huvudet.. Men febern är över i alla fall så snart är jag på fötter igen.. Så mycket på fötter det går att komma i denna tid på året ;) Jag kan inte låta bli att drömma mig bort!